Ønsker du å ta del i utviklingen av et av Norges mest spennende konsern?
IKM Gruppen søker nå etter deg som ønsker å bli en del av deres økonomiavdeling i en rolle hvor du vil bistå med oppfølgning av regnskap, og ta del i sentrale prosjekter i konsernet.
Hvorfor jobbe hos IKM Gruppen?
Hos IKM Gruppen får du muligheten til å jobbe i en konsern som puster for utvikling og hvor mulighetene er grenseløse. Vi tror på at en positiv innstilling og brennende engasjement er grunnlaget for suksess. Som en del av vårt team, vil du motta støtte og veiledning fra erfarne kolleger som Torbjørn og Mariann, og bli en del av et miljø som verdsetter humor og samhold. Fra våre kontorer i Ljosheimvegen 14, like ved Sola sentrum, vil du finne et uformelt og dynamisk arbeidsmiljø, og du vil snart oppdage at latter og konkurranseinstinkt går hånd i hånd gjennom aktiviteter som bedriftsidrettslaget og Energistafetten.
I videoen kan du se hvordan det gikk da dine potensielle nye kollegaer ble utfordret på å oppsummere det gode arbeidsmiljøet; uten å si «Godt arbeidsmiljø».
Hva innebærer jobben?
I rollen som økonomimedarbeider vil du væære en viktig brikke i utarbeidelsen av regnskap, finansielle- og administrative forvaltning. Ditt arbeid vil være essensielt i å sikre presisjon i våre økonomiske data, som grunnlag for bedriftens beslutningsprosesser. Med din relevante økonomiske bakgrunn og tekniske dyktighet, vil du benytte avanserte digitale verktøy for å optimalisere våre finansielle prosesser. Dine ansvarsområder vil strekke seg fra regnskapføring, utfakturering, budsjettoppfølgning og ulike former for rapporteringer og administrative oppgaver. Du vil være med på å utvikle økonomiske prognoser og analyser som bidrar til konsernets lønnsomhet og vekst.
I tillegg til kjerneregnskapsoppgaver, vil du jobbe tett med kolleger på tvers av ulike avdelinger for å forbedre regnskapspraksis, implementere nye økonomiske strategier og systemer, samt levere detaljerte økonomiske rapporter til ledelsen. Gjennom din innsikt og analytiske evner vil du identifisere effektiviseringspotensialer og bidra til forbedringsprosjekter. I det daglige arbeidet vil du også håndtere avstemming av finansielle poster, gjennomgå og forberede kvartals- og årsavslutninger, samt sikre at alle finansielle transaksjoner er i tråd med gjeldende lover og forskrifter.
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter en kandidat som er entusiastisk og fremoverlent, med en positiv og blid holdning. Du bør glede deg over muligheten til å vokse i en organisasjon som verdsetter fleksibilitet og tilpasningsevne. Din evne til å møte utfordringer med en herlig innstilling og en lyst til å utvikle deg vil settes høyt. Vi vektlegger personlig egnethet og potensial over direkte erfaring. Hos oss vil du kunne tilpasse arbeidsdagen med fleksible arbeidstider mellom kl. 08-16 og muligheter for hjemmekontor, med en kultur som verdsetter balansen mellom arbeid og privatliv.
Bli kjent med IKM Gruppen
Vi skal være den største, mest komplette og mest konkurransedyktige tjenesteleverandøren innen energisektoren.
IKM Gruppen sysselsetter i dag ca. 3.500 ansatte og har en budsjettert omsetning for 2024 på 7 milliarder NOK. IKM består av to juridiske konsern, IKM Gruppen og IKM Invest AS.
Kontakt oss
Har du noen spørsmål?
Alle spørsmål om stillingen kan rettes til kontaktperson Kathrine Tveiten i Q10.
E-post: kt@q-10.no
Telefon: 464 27 310